Kasi Tembak

Pages

Isnin, 27 Ogos 2012

TINDAK BALAS SEKS BAGI WANITA


Tindak-balas di dalam hubungan seks bagi wanita terbahagi kepada empat peringkat:-

1. Peringkat Ransangan Ini merupakan peringkat awal sebelum mengadakan hubungan jenis atau bersetubuh. Ransangan seks bagi wanita berbeza kerana ini bergantung kepada proses pusingan haid setiap bulan. Ketika berada di dalam peringkat ini, puting buah dada isteri akan menonjol keluar dan sekitar buah dada akan membengkak. Clitoris akan membesar dan "labia minora" akan menjadi tebal dan lembut sebaik sahaja darah tertumpu pada bahagian ini.

Dalam waktu yang sama, cecair akan mengalir masuk ke tisu-tisu "pelvic" dan faraj akan menjadi lembab dan sudah sedia untuk menerima kemasukkan zakar. Dua kelenjar kecil di pintu faraj juga akan mengeluarkan cecair supaya faraj menjadi lebih lembab dan licin. Jika suami cuba memasukkan zakarnya sebelum faraj menjadi lembab, koitus akan terasa sakit, Oleh itu suami perlu merangsang si isteri terlebuh dahulu dengan membelai seluruh anggota tubuh si isteri atau mencium sehingga si isteri sudah bersedia untuk menerima kemasukkan zakar suami.


2. Peringkat Dataran
Setelah si isteri berada di dalam ransangan yang sepenuhnya, dia sudah bersedia untuk menerima kemasukkan zakar suaminya ke dalam faraj. Tekanan dan gerakkan zakar serta hubungan fizikal yang erat akan meransang "clitoris", "mon veneris" dan kawasan di sekitar faraj. Ini akan membawa si isteri ke puncak syahwat. 

3. Peringkat Puncak Syahwat Puncak syahwat bagi wanita atau isteri dihubungkan dengan gerakan tekanan zakar yang berulang-ulang. Puncak syahwat bagi perempuan tidak berbeza dengan lelaki cuma tidak ada pancutan air mani berlaku pada pihak wanita. Ketika puncak syahwat, otot-otot rahim dan faraj akan mengendur. Sebahagian wanita akan merasai puncak syahwat yang kuat jika zakar yang tegang menembus ke dalam faraj dengan lebih dalam supaya cengkaman (grip) dapat dilaksanakan serentak dan kemudian dilepaskan oleh kendur otot-otot faraj. 


4. Peringkat Resolusi Bagi pihak lelaki, selepas otot-otot mengendur dan menurun, satu perasaan kepuasan dan releks akan menguasai mereka. Bagi wanita yang berada di peringkat ini, "clitoris" masih sensitif (seperti juga kelenjar zakar) selepas pancutan tetapi kelembutan akan beransur normal dan tisu-tisu "vulva" dan faraj akan kehilangan cecair yang telah meresap masuk selama 5-10 minit. Peringkat resolusi ini akan berterusan beberapa minit dan bergantung kepada keadaan wanita. Di peringkat ini pasangan telah mencapai kenikmatan dan kepuasan selepas bersetubuh.

0 on: "TINDAK BALAS SEKS BAGI WANITA"